דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


במה לבחור - בית אבות או דיור מוגן? 

מאת    [ 25/01/2011 ]

מילים במאמר: 488   [ נצפה 2065 פעמים ]

פעמים רבות אנו שומעים את המושגים בית אבות ודיור מוגן ולא באמת מבינים מה ההבדל ביניהם ומה המשמעות של לגור בכל אחד מהם. מאמר זה יסקור לטובת הקוראים את עיקרי ההבדלים בין המושגים הנ"ל.

האם אנחנו מחפשים דיור מוגן?

המונח דיור מוגן מבלבל משום שהוא מתייחס למעשה ל-2 מסגרות דיור שונות לחלוטין. האחת, דיור מוגן ציבורי, מתייחס לפתרונות דיור שמעניקה המדינה ביחד עם עמידר ועמיגור לקשישים עולים חסרי בית. הדיור המוגן הציבורי תפס תאוצה בשנות ה-90 לאחר העלינ מברית המועצות לשעבר ובא להתמודד עם כמות קשישים הגבוהה מן הממוצע שהתלוותה לעליה הזו.

המונח המוכר יותר הוא דיור מוגן כמסגרת תומכת לקשישים עצמאיים אשר מחפשים חברה, פעילות והרגשת ביטחון. רבים מבתי הדיור המוגן הינם יוקרתיים ומציעים שפע של פעילויות ושירותים. דיור מוגן אינו מיועד לקשישים סיעודיים ולמרות שחלק מהבתים מכילים מחלקה סיעודית - היא מיועדת לשמש את הקשישים שכבר גרים במקום אם הם נזקקים לשירותי סיעוד.

בתי דיור מוגן אינם מפוקחים כיום ומהווים מסגרת דיור ולא מעון. כיום ישנן מספר הצעות חוק בנושא החלת הפיקוח על בתי הדיור המוגן. 

האם אנחנו מחפשים בית אבות?

בתי אבות מיועדים בעיקר לקשישים אשר זקוקים לסיוע בפעולות היומיום שלהם. ישנם מספר סוגים של מחלקות בבתי אבות אשר מתאימים לקשישים עם צרכים שונים.


    • מחלקה לעצמאיים ותשושים - מיועדת לקשישים אשר אינם זקוקים כלל או זקוקים לסיוע קל במטלות היומיום. מחלקות אלו בבתי האבות מפוקחות על ידי משרד הרווחה דרך השירות לזקן.
    • מחלקה סיעודית - מיועדת לקשישים אשר זקוקים לסיוע ברוב פעולות היומיום שלהם. מחלקה סיעוית תכיל רופאים, אחיות ותמיכה של אנשי מקצוע נוספים המתמחים בתחום הסיעוד. המחלקות הסיעודיות מפוקחות על ידי משרד הבריאות.
    • מחלקה לתשושי נפש - מחלקות אלו מיועדות לקשישים הסובלים ממחלות דמנציה שונות, לדוגמא אלצהיימר. מחלקות אלו יכילו צוות רפואי המנוסה בטיפול בתשושי נפש וכן עזרים רבים אשר באים להקל על הקשישים כגון שימוש בשעונים גדולים ועזרים להתמצאות במרחב ובזמן. המחלקות לתשושי נפש מפוקחות על ידי משרד הבריאות.
האם יש שוני מול ביטוח לאומי? קשישים השוהים בבית אבות אינם זכאים על פי חוק לגמלת סיעוד מהביטוח הלאומי וזאת מן הטעם שאת הטיפול הם גם כך מקבלים במוסד בו הם משתכנים. לגבי דיור מוגן אין הגבלה לקבל את קצבת הסיעוד למתגוררים בו. לשוהים בדיור מוגן יש אפשרות אף לקבל שעות סיעוד מביטוח לאומי ולהשתמש במטפל חיצוני שם.
דיור מוגן - היבטים כספיים דיור מוגן פרטי, מעצם היותו פרטי אינו דבר זול. לרוב מדובר בפיקדון של כמה מאות אלפי שקלים שנשחק על פני מספר שנים ובנוסף דמי מחיה של כמה אלפי שקלים בחודש. ישנן גם אפשרויות תשלום נוספות כגון דמי כניסה שהם תשלום פיקדון מופחת הנשחק מהר יותר ובנוסף דמי מחיה גבוהים יותר.
בתי אבות - היבטים כספיים בחלק מבתי האבות ניתן לקבל מימון לשהות על ידי משרד הבריאות, דבר הנקרא אשפוז באמצעות "קוד". בנוסף ניתן לקבל סיוע ממשרד הרווחה בחלק מן המקרים.
בחירה בין בית אבות לבית דיור מוגן תיעשה אם כן על פי הצרכים של הקשיש ובני משפחתו. חשוב להתייעץ עם מומחה המכיר את מגוון הפתרונות לפני קבלת ההחלטה.

 

אתר האינטרנט דיור זהב מציע מידע נרחב על כל בתי האבות והדיור המוגן בישראל וכן שירות של ייעוץ והכוונה למחפשים בית אבות או דיור מוגן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב